onsdag 16 april 2008

Mamma.

*puh*
Mamma skrämde upp oss imorse. Harry ringde och berättade att mamma fått åka in på morgonen till vårdcentralen med ambulans. Han kunde inte riktigt berätta vad som var fel eller hur mamma egentligen hade mått på morgonen.

Jag är inte den som spar på krutet, så jag tänkte på ett plan på de värsta scenarion jag kunde komma på; hjärta/kärl, tumörer. Ringde syrran och satte fart på hennes adrenalin.

Var på en kort jobbgrej och ringde Harry när jag kom hem. Han hade pratat med mamma och hon hade fått veta att det var virus på balansorganen. Det var ett skönt besked.

Sedan ringde mamma innan jag hann ringa henne. Hon bekräftade det som Harry sagt. Hon blir kvar på vårdcentralen till imorgon, men de har lovat henne att hon är frisk till fredag. Djärv personal som lovar sådant ;O) men de vill väl ge en bild av sannolikt förlopp.

Puh.
Dubbelpuh.
*lättad*
*glad*

Inga kommentarer: