måndag 21 april 2008

Vitamininjektion.

Isberg utanför Brändöskär

En "bygghelg" var planerad, men den gick om intet när Svågern deklarerade att han och hustrun hastigt och lustigt skulle komma upp från huvudstaden med målet att och jag citerar: "köra skoter och grilla korv!". Byggplanerna skrotades ganska hastigt och siktet ställdes in på en sista färd ut till ön.
Tokarna från Stockholm hade en enorm tur med vädret och vi kan bara tacka och buga för att de såg till att vi också kom oss ut! ;O) Vi fick oss en fyra timmars barnfri tur ute på isvidderna. Vännerna från Hertsön anslöt och turen var krispigt underbar!



Wrooom!

2 kommentarer:

en annan sa...

Ha ha :-D Vilken härlig bild på Hertsöborna! Och vilken härlig dag ni verkade ha! Jag kan inte fatta att det är så mycket snö kvar där... Jag tror det är så här års och i Januari det är som svårast att få grepp på skillnaderna. Nu är det ju snart löv på träden här, och det blommar blått och vitt och spirar grönt överallt. :-)

Morskan sa...

Ah, jag vet...

Jag vet precis hur frustrerande buttert det kommer att kännas att komma hem igen i slutet av maj, till fortfarande kala lövträd. Men sedan exploderar grönskan! :O) Och när den väl kommit känner man sig sådär berusad av den ljuvliga grönskan som strömmar in i ens ögon...
*kramar*