fredag 25 april 2008

Halsfluss?! Körtelfeber?!

Norah blir inte bättre. Hon är fortfarande svullen i käkvinklarna, hes, snuvig och litet varm av och till. Hon är inte heller sitt vanliga glad jag, utan litet mera ledsen än vanligt.
Ruben har haft en jättedålig dag. Svärmor som skött barnen idag, medan G och svärfar arbetat med vår farstu, var färdig att lämna huset mitt på dagen, om inte gubbarna kom upp och avlastade henne en stund. Just det.
Ruben har tydligen gråtit större delen av dagen och det pågick när jag kom hem efter en ljuvlig dag i frihet, på jobbet, med jämnåriga kollegor. ;O) Min barnmorskekollega och jag skulle dessutom på en kollegial träff i eftermiddag, så vi fick oss en snabb lunch på stan och sedan en liten föreläsning i profylaxandning (bra!) med hembakt fika.

Kände mig som en bov, när jag efteråt smet ut på stan och alltså inte for hem. Jag stack in huvudet litet här och impulsköpte en bomullsfilt "Pom-Pom Blanket" på Indiska. Jag hittar tyvärr ingen bild på den, men som namnet skvallrar om, har den söta pom-poms längs kortsidorna och den är ljuvligt äppelgrön. Känner mig jätteglad över den; jag har länge velat ha en snygg bomullsfilt i soffan för sommarhalvåret.
Såg också begärliga Nigella Lawson's (ja, inte hon då XO)) "Salladshänder". Såg dem för länge sedan i trä, men de var alldeles för dyra. Har tänkt på dem sedan dess och nu skall jag baske mig köpa de här, nu i melamin. De är perfekta i den lilla salladsskålen. Vi har bara bamselånga salladsredskap idag, flera stycken. Jag såg de här "händerna" på Lilla Köksboden där jag i alla fall köpte en olivurkärnare (bra till körsbär också) som vi behövt ett tag.
Jag såg en ny affär som såg ut att ha intressanta kläder. Måste kolla närmare på den, minns inte ens vad den hette. Såg att Jack & Jones flyttat in i Shopping och det var ju bra, för jag trodde att de upphört. G brukar alltid hitta snygga kläder där.
Jag har provat några olika träningsbrallor nu, men jag hittar inga som är helt bra av dyrmärkena. Får nog bli ett par från H&M. Var också in på Noa Noa och kollade av deras underbara kläder. Njuter alldeles särskilt av att titta på deras små flickkläder och fantisera om Norah i dem!

Rolig händelse: skulle ta bussen hem och väl ombord insåg jag att jag inte hade nog med kontanter. Busschauffören (äldre, prydlig, gemytlig) iakttog mina utgrävningar och kom med uppmuntrande tillrop. Jag skrapade ihop 19 av de 20 kronorna som biljetten kostar och gav honom dem. Jag fick tillbaka gruset med kommentaren "-du får flickrabatt!". Jag kastade ett öga på biljetten och såg att jag bara fått betala 10 kronor som en ungdomsbiljett kostar. :OD Den chauffören är ju verkligen en god representant för sin yrkeskår!

Måste gå och göra någon nytta nu. Hänga tvätt till exempel. G arbetar fortfarande i källaren, så det är bara att hugga i. *suck*

1 kommentar:

en annan sa...

Ibland glänser de till, busschaufförerna... :-D :-D

Hoppas ungarna blir bättre över natten!! *håller tummarna*